Monday, July 18, 2011

Movie Review

assalamualaikum wbt


aktiviti di hujung mnggu.tengok wayang.this time aku tengok muvie Harry Potter and the Deathly Hallows.x plan pun nak tengok muvie ni.tp bile tangok list2 citer yang xbape menarik minat aku,lantas citer ni yang menjadi pilihan terakhir.aku agak ragu2 nak tengok citer ni sebab x tengok yang part1 and citer2 Harry Potter yang sblum ni pun,aku x tengok sangat.i mean,aku x tengok kat cinema.just watched at HBO.xpe la kan,gamble je.


IT ALL ENDS.memang berakhir sebuah saga cerita naskah dari J.K Rowling.puas hati sebab hepi ending.better as compared to Transformers 3 yang wat aku rase jenuh duduk dlm bilik tu sampai 2 stngah jam tp storyline nye lebih kurang je dari yg sebelum ni.ok,stop kutuk.


start citer je memang nampak kesinambungan dari part 1.x best gak sebab tak tengok yang part 1.tp xkan la aku nak citer dari mule sampai abes kan.memang mnguap kuar air mate la jwb nye.yang aku rase cm pfftt,tengah citer tu bole lak hermione ngan ron kissing.patutla citer ni under pg 13.dlm part ni,nampak la ron ni x se 'loser' dr yang dulu.agak klaka bile ron btol2 defend hermione.cam 1 dialog die,"she's my girlfriend",sambil jerit nak bantai draco malfoy.last2 die lari patah lik.and what suprised me in this part was,Neville Longbottom had change a lot!

Neville Longbottom aka Matthew Lewis in HP part2
Neville Longbottom in first HP movie
lain gile kn?dulu chubby n pipi die rase cam nak cubit2 je.skarang aku tengok dah macam Adam Levine sikit.macho seyh. ok,kembali ke pangkal jalan.macam2 persoalan terungkai kat   HP7 part 2 ni.baru tau citer sebenar antare Prof Albus Dumbledore,Prof Severus Snape ngan mak HP.cam x caye lak bile dah tau hal sebenar.feels touched bile Severus Snape ngah nazak.penyayang gak rupenye die ni.

citer ni xdela sumenye serius sampai harus mengerutkan dahi.ade gak part lawak nye bile masing2 dah remaje and ade feeling kat seseorang.ahaks.maksud aku antare Neville ngan Luna.rupe2nye.....di akhir citer,agak teruja sebab HP dah jadi bapak budak.memang nampak cm bapak budak.anak die pun lebih kurang je ngan die time lom akil baligh.just xde la spect mate bulat.hihi

ok.tamatla suda citer ni.dari HP muke budak2,sampai la dah jadi bapak budak.(dlm citer ni la).nampak perubahan dari mule sampai skarang.sape yang lom tengok lagi,tengok la ye.2 jam je.=)