Friday, July 15, 2011

Pusat Memandu kenderaan Klang

assalamualaikum wbt..


tengok sikit tajuk kat atas.ini bermakna aku baru je lulus test jpj.untuk kali ke dua.aku ulang balik.untuk kali kedue ok.tp yang second time ni,aku repeat untuk test bhgn 2 je.x pass parking time test first time.huh.sepanjang aku g blaja memandu ni kan.macam2 citer yang aku dengar dari mmbe aku yang same2 g blaja ngan aku.lawak memangla lawak.tp kite jadikan pengajaran ea.hopefully xde yang wat perkare yang same kat luar sane.citer ni,trmasuk la citer dari aku.


kalau nak citer kene marah ngan pegawai jpj tu,dah biase.alhamdulillah,time aku test jalanraya,aku x kene ngan pegawai jpj yang hmmm...you know.pegawai jpj ni,agak cool la.die bagi nasihat n tips2 yang bergune untuk aku.haha.bangge ckit sbb aku dpt pgwai jpj yang baik.antare citer2 yang aku dengar dari membe aku n mereka2 yang aku pernah borak.biasela,aku ni kan mesra alam sikit.pantang nampak orang senang,aku mesti ajak borak.ecspecially,makcik2 sebab borak ngan makcik2 ni best jugak.dpt nasihat free dr diorang.


kes 1:
ni baru je berlaku tadi.membe aku la yang citer sebab die repeat untuk test jalanraya.adalah sorang manusia ni.die g la test jalanraya.mule tu dah ok.jalan cam biase la.then time nak tuka gear,die pun dengan yakin la pegang gear tanpa menoleh pun ke gear.die godek2 tapi x masuk2 gak gear.last die dengar pegawai jpj tu cakap " awak buat ape ni?"merah padam muke die sebab dari tadi yang die dok godek2 tu lutut pegawai jpj.nervous punye pasal.terus fail kat situ gak.huhu.


kes 2:
yang ni berlaku time ngah blaja kete.ade la sorang makcik ni.die cam kitorang gak la.nak blaja drive.time ngah drive tu die ok la tapi bile die nk brake,die tertekan minyak.terus pecut kete tu.gabra punye pasal,die x tekan brake pun.bayangkan ea.kete ngah laju.die tekan minyak x lepas2.makcik ni jerit2 "tepi!tepi!" .orang2 kat situ lari lintang pukang sebab nak elak kene langgar ngan kete tu.ngan kete tu ea.bukan ngan makcik tu.


kes 3:
yang ni sadis sikit la.ade la sorang auntie ni.time ni ngah nak naik bukit.mestila kene beratur dulu kan.then time die nak gerak ke depan sikit,die tertekan minyak.terus langgar kete depan.agak teruk gak la kete depan die tu.tapi xde kemalangan jiwa dilaporkan ea.


ha..yang ni citer aku.tadi aku sampai lambat.smapai2 je aku kene sakit pempuan.terus g tandas.da lege sikit,aku g daftar terus.pastu aku lost.memang blur r sebab aku dah lambat.aku ni pun g masuk bilik untuk dak2 first time.biha.sedar la weyh.ko tu repeat.!tapi aku rase x sedap hati.aku terus kuar then tanye kt kaunter tu.haha.aku silap tempat la..aku kene terus g wat test.fuhh..xde nak tunggu2.tapi alhamdulillah,sumenye ok.just kat bukit tu,aku ade misunderstood sikit.aku rase aku da terlebih garisan.aku wat 2 kali weyh.nervous punye pasal.then aku nampak tangan pegawai jpj tu suh turun.aku ngan kecewenye turun la dengan yakin.last2 die cakap.."la...npe awak turun?saye suruh awak jalan terus,bukan turun".aku x malu mase tu.tp rase hepi.sebab aku pass.muahaha.


akhirnye aku berjaye gak lulus untuk lesen P.walaupun aku kene bayar untuk test 2 kali.huhu.xpe la.USAHA TANGGA KEJAYAAN.


psstt:thanks to En.S sebab amek sy awal td.kalau x,mesti da kebulur.jasamu dikenang.=)

3 comments:

  1. uit kak beha...kan ade 3 seksyen kan...nk tny, kalau fail 1 sekysn, cth fail parking, bila nk ulang kne ulang sume ke? atau yg fail tu je

    ReplyDelete
  2. parking tu kan masuk dlm bhgn 2 kn?repeat yg tu je la.bhgn lain da x yah kne repeat.x kisah nak ulang lik time bile.tengok tarikh jpj wat test la.yg penting,kne byr.huhu.sadis

    ReplyDelete
  3. hehe...thanx kak...seyes risau giler kot...ak risau bab bukit...keras maa kaki ak nk main clutch...seb bek lulus sume alhmdlh...dah la time ak g, ade kes xcent smpi rosak trok keter...hehe

    ReplyDelete