Tuesday, August 2, 2011

Selamat Menjalani Ibadah Berpuasa

assalamualaikum wbt..
syukur ke hadrat ilahi kerana kite berkesempatan menjalani ibadah puasa pada tahun ini.


name pn dah bulan puase kan.mesti la kene citer pasal bln ramadhan al-mubarak ni.aku menjalani ibadah puase ni seperti biase sebab aku dah mule berpuase penuh sejak aku darjah 1 lagi.biase la kan,budak-budak kalau puase.pukul 4 ptg mesti dah lemau.(skarang pun same tp kul 6 ptg la,up sikit).kalau time2 pas zuhur tu,pale mesti dah tak bole tegak.rase cam nak baring je.ni aku citer time aku kecik-kecik ea,bukan skarang.sekarang dah kuat.muahaha..pastu suke tengok citer pasal masakan.mmg terliur tp suke tengok.haha.kurang pahale puase aku.kalau dah x tahan dugaan tengok program masakan,aku tuka tgk kartun.lek sikit.


kalau datangnye bulan puase,mesti ade bazar ramadhan kan.aku dulu x panggil bazar ramadhan.aku panggil pasar je sebab aku b'anggapan bazar tu macam jual kuih2 raye o baju2 raye.huhu.jahilnye aku dulu.aku panggil pasar sebab die jual makanan2 cam kat pasar malam.orang cakap bazar,aku tetap cakap pasar.pedulik hape aku.dah besar ni,baru aku tau bezakan bazar dengan pasar.hukhuk


kalau dulu,bole la kan nak puase penoh.semenjak sudah menginjak ke alam anak dare ni,dah x bole la nak puase penoh.kalau nak mintak duit raye kat pakcik je,alasan die " puase penoh x ni?kalau x penoh,x bole dpt duit raye".dah terang anak sedare die ni dah xde harapan nak puase penoh.huh!..tp dapat gak duit raye akhirnye..=)




sempene bulan ramadhan yang mulia ni,same2 la kite memperbanyakkan amal ibadah.tahun ni,aku nk tunggu malam lailatul qadar.insyaallah...=)

No comments:

Post a Comment