Thursday, March 24, 2011

Nak masak ape ari ni?

cam bajet je kan tajuk kat atas ni?tapi itulah masalahnye sekarang ni.bile dah duduk umah sewa ni, baru aku fahami dilema yang melanda kat mak aku selama ni.asal nak masuk n masak tengahari je,mesti mak akan tanye.


"nak masak ape ni,dik.mak dah takde idea da ni".lalu aku pun menjawab.


" mak masak je la ape-ape.janji makan"


tp bile dah lame-lame,kesian lak aku tengok mak aku.nak masak pun kene pikir.agaknye cam tu la kan kalau dah bergelar ibu nanti.nasib baik mak aku dapat anak yang tak memilih makanan cam aku.haha.bangge sekejap.sekarang ni,aku yang decide nak masak pe.padahal aku bukannye masak sangat kt umah pun.tapi at least aku masuk dapur k?mak aku je yang x bagi orang kacau die masak.betul ni,tak tipu.unless kalau aku cakap aku nak masak,then mak aku baru bagi sudip kuali kat aku.(er,betul la kot).padahal sebenarnye mak aku x pcaye lagi aku masak.aku rase la.huhu(wat andaian sdri).


tu satu alasan.lagi 1,ayah aku dah ade penyakit darah tinggi n kencing manis(kencing pun boleh manis.haha).so aku pun kenelah kurangkan garam dalam masakan.tak boleh bminyak sangat.nak jage kesihatan kan.mak aku alhamdulillah,so far tak de lagi.mintak-mintak sihat lah.amiin.abang aku?die jangan cakaplah.sume makanan die hentam.tp die pun cam aku gak,allergic seafood.


so sekarang ni,kalau lik umah mesti aku bgtau nak makan ape.hehe.except ade request dari ayah aku.

No comments:

Post a Comment