Monday, March 21, 2011

"Abang"

21 Mac 2011.ni lah tarikhnye.inilah tarikh yang akan mengubah future hidup ku.ade ape dengan 21 Mac ni?befday aku ke?ish..x...befday aku lambat lagi.and aku bsyukur dilahirkan selepas bln 5.sebab aku x perlu lagi utk mendaftar SPR.haha.boleh lak bsyukur sebab tu.nak kate befday En.S?dah lepas pn.so,ade ape dengan 21 mac ni?


actually,takde ape yang special pn.ari2 aku same je dengan ari2 yang lain.kalau lain dari yang lain pun,adalah disebabkan kepenatan kelas sehari suntuk.ari ni kelas dari kul 8.30 sampai 4.30 ptg.then sambung dari kul 8 mlm smpai 10.15.macam ni lah life aku.


time kuliah anatomy tadi, tibe-tibe aku teringat time aku kecik-kecik dulu.(kantoi berangan time kuliah).time tu fikiran aku suci lagi.banyak bende bepusing macam roller coster kat pale aku ni.banyak persoalan bermain di minda seperti bermain gasing time balik mengaji.tapi sume aku dah lupe.tu yang ruginye.banyak peristiwa zaman kanak-kanak aku dulu,aku dah terlupe.sebabnye aku banyak kali pindah randah.belum panas punggung kat 1 umah,dah kene pindah umah lain.kalau tempat lain-lain takpe gak.ni pindah umah seberang jalan je.hampeh.


ni peristiwa yang aku teringat time aku berangan mase kuliah anatomy dr.hamzah td.dr.hamzah bersusah payah ngah terangkan pasal autonomic nervous system,boleh lak aku wat flashback kat belakang.actually aku takdelah duduk belakang sangat.sedang2 je.
macam ni,mase tu aku pelik sangat.nape mak2 kite panggil ayah kite 'abang'?padahal ayah kite tu bukannye abang kepade mak kite.n kalau ayah kite tu abang kpd mak kite,maknenye ayah kite pakcik kite.mane bole macam tu.tp persoalan tu aku tak biarkan lame.malam tu jugak aku tanye kat mak ayah aku.


aku: "mak,kenape mak panggil ayah abang?ayah bukannye abang mak pun."


mak: "_ _"


ayah: (makan)


satu umah diam.ye lah.sape lagi yang ade kat umah tu.kalau dah mak ngan ayah aku diam,mestilah 1 umah diam.last2 aku pun g la tanye kat abang aku.abang aku selalu menjadi mangsa untuk menjawab sume prsoalan aku.abang aku pun jawablah demi x menghampakan adiknye yang sorang ni.yang bagusnye abang aku ni,die mesti jawab sume soalan aku.walaupun jwpn tu x betol.tp time tu aku bendul lagi kan.aku pun 00ooo je la..bile dah besar ni,barula aku paham banyak bende.ecspecially yang "abang tu.


psst:cam geli kan gune abang.tu tu la yg aku penah gune mase zaman jahiliyah aku dulu.hakhak

No comments:

Post a Comment