Monday, August 15, 2011

Haish~aku ke ni?

assalamualaikum wbt


malam semalam + kelmarin + kelmarin and so on aku tetap dengan rutin yang same.aku golek-golek atas katil sambil menunggu untuk mate aku pejam.tapi mate aku ni degil,same cam tuannye gak.x nak pejam jugak.aku golek-golek lagi.teddy bear yang aku selalu letak di tengah katil tatkala aku sudah siap mengemas katil,aku campakkan ke tepi katil.di sudut sane,teddy bear aku selalu merungut kerana vertebral spine die slalu sakit - sakit disebabkan hentakan padu impak daripada tenaga yang dilemparkan oleh aku ke hujung katil.bukan itu sahaja.tulang cervical nye hampir menjadi compression fracture disebabkan hobi aku yang suke menekan2 kepalanye yang botak.hanya bulu2 tebal berwarna coklat sahaja menjadi baju menyelimuti  tubuhnya.at last,mate aku terpejam juga.


jam di handphone Nokia aku sudah menunjukkan jam 4.30 pagi.lantas aku mencari no En.S dan terus mendail sehingga dia hampir ingin menjawab panggilanku.terus aku letak kerana tekakku belom bersedia untuk bekerja.aku baring,mataku menatap dinding bilikku yang sudah hampir 15 tahun aku duduki.dinding bilikku ini juga sudah menunjukkan tanda2 kebosanan kerana memandang wajah yang same setelah 15 tahun.jam 4.50 aku terus bangkit setelah mendengar arahan dari ibuku untuk bersahur.selepas bersahur dan mengemas dapur,aku terus menuju ke bilikku.aku duduk di sudut katil.katil aku mengeluh lagi kerana belum puas dia berehat,aku sudah kembali dan terus memaksanya untuk bekerja.aku baring sebentar sambil merenung langit.oh tidak,langit dinding.aku mengarahkan mate aku untuk berjaga,tetapi mate aku berdegil.dengan senyap dia melabuhkan tirainya dan memaksa aku untuk kembali dibuai mimpi.


aku terjaga.ku ambil sanggul rambutku yang sudah patah 3 baris lalu ku sanggul rambutku seperti hujung feather duster.aku terus ke meja solekku.oh tidak.ade ketulan di bawah bulu mata bawah di bahagian kiri mataku.lalu aku teringat.semase aku tidur aku terdengar perbualan antare 2 ekor nyamuk jantan.mereka memang suke akan wanita anak dare sunti.uhh..kalini aku yang menjadi mangsa.esok lusa,entah siape yang menjadi mangsanye.


psst:aku sebenarnye nak cakap yang aku kene gigit nyamuk je.huhu

No comments:

Post a Comment