Saturday, January 15, 2011

Zaman Kanak-Kanak

aku lahir pd 7 jun 1990.lewat seminggu dari due date.aku bkn lahir kat hospital.aku lahir kt kampung aku.di PONTIAN,JOHOR.kat umah je sebab mak aku malas nk stay kat hospital.boring katenye.bile aku lahir,aku xdela normal cam kanak-kanak yang lain.pale aku teleng.telinge aku berlipat,n kepale aku bercantum ngan leher.memang x normal kn?tu la..nak sangat kuar lambat.ramai yang risaw ngan keadaan aku mase tu.ye la.time tu aku sorang je baby yang di lahirkan.so,sume perhatian diberikan kat aku.hehe.tapi,x lame keadaan aku cam tu.after umo aku sebulan,keadaan aku dah back to normal.


dari kecik lagi aku dah diberi perhatian lebih dari sedare mare aku.yela.aku ni kuat nangis.kalau balik kampung je,8 buaian untuk aku sorang je.haha.cucu pempuan la katekan.comel lak tu.haha!.sesekali nak pasan.x salah kn?.hehe.kalau aku lik kampung,mesti dapat baju baru.mak ngan ayah aku xde la nak beli baju baru utk aku lg.


sepanjang aku hidup n plus umah sewa yang aku duduk sekarang,dah 6 buah rumah aku berhijrah.ayah keje polis kan,memang la hidup pindah randah.tapi aku suke pindah2.dapat kenal ramai kawan.n aku pun x kekok kalau pergi tempat baru.sebab tu ade membe aku cakap yang aku ni anak bongsu yang independent.(puji diri sendiri lg).


time aku lahir tu,mak ngan ayah aku dah duduk kat SIMPANG RENGGAM,KLUANG,JOHOR.kat kem batalion pa ntah.aku dok kat situ sampai umor aku 2 thn je.pastu aku pindah ke JOHAN SETIA,KLANG.time tu ayah aku bertugas kat IPD KLANG.kat situ jap je.pastu pindah lak kat KAPAR.sebuah pekan kecil.dekat je ngan puncak alam ni.kat sinilah aku bertadika.name tadika aku,TADIKA KEMAS JALAN KENANGA.bile aku g lik kat tadika tu,rase cam touching lak.kat kapar je,aku dah 2 kali pindah.


pastu aku pindah kat umah family aku skarang.kat TAMAN SRI ANDALAS,KLANG.
ni la sekolah rendah aku.di sinilah aku wat UPSR.result?alhamdulillah.5A.rindu betul dgn zaman sekolah rendah.
aku ingat lagi time mule2 aku menjejakkan kaki aku ke sekolah ni.aku daftar lewat.org len masuk ari isnin,aku masuk ari jumaat.time tu aku baru pindah rumah.so,ade excuse la aku masuk lambat.masuk2 je,aku dapat kelas 1 Sri.(kelas Sri cam kelas pertame kat sekolah ni).sampai la darjah 4 aku kat kelas Sri.darjah 5 aku turun kelas.aku masuk kelas 5 Andalas.kelas kedue.tp,drjah 6 aku naik lik kelas 6 Sri.sampai la aku wat aku nye UPSR.aku rindu zaman kanak-kanak aku.
slip UPSR aku..=)

No comments:

Post a Comment