Tuesday, February 11, 2014

KERISAUAN

Assalamualaikum wbt


well,aku bukan penulis blog yang tegar.aku menulis bila aku ade mood je.dan ye,arini aku ade mood untuk menaip.sebelum ni life agak bz sbb ade exam n ngah proses kumpul jurnal and wat write-up sikit2. tp life sebagai seorang isteri tetap x lupe.sekarang ni tgh berdebar2 tggu result sem lpas.haih..cam mane la agaknye.kerisauan aku sekarang ni , result exam + fyp + klinikal (kat HTAR) + keadaan baby dlm rahim.

YES,I'M PREGNANT.:)

alhamdulillah,sekarang ni da masuk 2nd trimester.ye,aku ingat post aku sebelum ni yang aku x plan nak pregnant wat mase skarang ni.aku x tarik balik pe yg aku tulis sbb kami mmg menjaga.just maybe contraceptive method yang kami gune kurang berkesan kot.tapi aku x salahkan takdir.ade maksud di sebalik kejadian.tp aku risau 1 je bile aku pregnant.cam mane aku nak klinikal nanti?huwa!!!!.lepas taklimat klinikal aritu aku terus tanya my lecturer.fuhh...my lecturer cakap diorg boleh excuse kan aku untuk wat assessment melibatkan bilik fluoro dgn OT.tapi,aku kene inform dengan my preceptor nanti.

bila kandungan dah masuk 17 minggu ni,badan rase makin berat.tapi berat aku tetap x naik jugak.macam tu je.perut pun dah makin ke depan.tapi x nampak sgt sbb aku suke pakai baju besar.tapi xdela besar sangat.kadang-kadang rase jugak baby gerak-gerak.kadang-kadang je la rase sebab sepatutnya si ibu akan rase movement baby seawal 20 minggu tempoh kehamilan.ni pe yang aku baca kat buku Anatomy & Physiology by Tortora and Dericksson.tu dia....aku sanggup gali balik buku anatomy aku semata nak tahu perkembangan baby.x sabar punye pasal.dulu dulu xnak pulak rajin bace.haih.. 

#semoga baby sentiasa berada dalam keadaan sihat dan tiada komplikasi.aminn..

No comments:

Post a Comment